Deze week hebben we gesproken met een Rick van den Tempel die een website heeft waarin hij zijn leefstijl programma’s aanbiedt. Hierbij wordt er gekeken naar hoe mensen hun leven inrichten en hoe er qua voeding en ritme veranderingen aangebracht kunnen worden om zo beter te functioneren.
Waar ze tegenaan lopen is dat er nog weinig bezoekers naar de website komen. Samen hebben we gespard over de mogelijkheden om meer verkeer naar de website te krijgen. Een belangrijk onderdeel voor iedere website is content. Meer content, betekend simpelweg meer keywords waarop je website gevonden kan worden. Belangrijk is om goed na te denken wie je klant is en hoe en waar hij naar zoekt. Door dit in kaart te brengen kun je beter achterhalen welke woorden je wenst te gebruiken om op gevonden te worden.
Het thema van hun website leent zich goed voor het schrijven van nieuwe content en het altijd brengen van nieuwe ideeën. Leefstijlcoaching is altijd onderhevig aan veranderen. Door blogs te schrijven kunnen ze altijd inspringen op de actualiteiten en creëren ze ook nieuwe content.
Over een aantal maanden evalueren we de progressie die ze hebben geboekt en zullen we verder praten over meer mogelijkheden om hun website meer onder de aandacht te brengen.