Wil jij precies weten wat er op jouw website gebeurd wat betreft je bezoekers? Dan is Google Analytics het antwoord. Dit meet alle data van jouw bezoekers, zodat je op basis daarvan je website verder kan verbeteren om de gebruikerservaring verder te optimaliseren, zodat jij het maximale uit je website kunt halen.
Google Analytics is een van de vele Google diensten die helpt bij het inzicht geven van welke bezoekers een website bezoeken. Door een bestandje in je core van je website te zetten geef je Google toestemming om allerlei zaken te meten die plaatsvinden op jouw website, en dat geeft een heleboel interessante inzichten.
Zo meet het niet alleen hoeveel bezoekers je website bezoeken, maar welke pagina’s ze bezoeken, hoe ze over je website heen navigeren, hoe lang ze op een pagina kijken, via welk ander platform ze op je website zijn gekomen, welke zoekterm ze hebben gebruikt hiervoor en nog veel meer.
Daarnaast vergaard hij ook veel demografisch informatie, van geslacht, leeftijd, woonplaats (land) en nog veel meer persoonlijke data zodat je een beter idee krijgt hoe jouw doelgroep eruit ziet. Met deze informatie kun je heel precies in kaart brengen wie jouw doelgroep is, waar ze naar zoeken, en waarop conversies worden gedraaid. Zeer belangrijke informatie dus om je website verder mee te optimaliseren.
Ook zie je via welke browser en met welk type toestel ze op jouw website kijken en of ze vaker terugkomen. Zo kun je goed nagaan of de mobiele ervaring bijvoorbeeld in orde is als je veel bezoekers hebt die je website via hun mobiel bekijken. Ook is het belangrijk om je website in verschillende browsers te bekijken zodat de functionaliteit overal hetzelfde is. Informatie te over dus waar je alleen maar je voordeel mee kunt doen. Google Analytics is dus een must.
Google Analytics geeft diepgaande informatie over het type bezoeker van je website, maar ook hoe hij/zij over ze website navigeert, waar naar wordt gezocht, welke apparaat ze gebruiken, waar ze vandaan komen en nog veel meer. Met deze data krijg je een zeer scherp beeld hoe jouw doelgroep eruit ziet.
Door de enorme hoeveelheid en specifieke data die Analytics vergaard, kun je jouw strategie zo aanpassen zodat het perfect aansluit de wensen van jouw klant voor maximale resultaten.
Hoe lang blijft iemand op je pagina, of hoe snel gaat hij weg, welke clicks maakt hij op je website, navigeert iemand gemakkelijk op de mobiele website. Allemaal vragen waar Google Analytics antwoord op geeft zodat je precies kan zien hoe de gebruikerservaring is en hoe je die eventueel kan bijsturen.
Google Analytics vergaard niet alleen veel data, maar brengt het ook overzichtelijk per categorie in beeld en ook visueel, zodat je snel door de data heen kan spitten.
Heb jij een vraag over onze dienstverlening of wil jij jouw website bij ons in beheer brengen? Neem dan contact op via onderstaande gegevens.