Website optimalisatie zorgt ervoor dat je website altijd up-to-date is in de breedste zin van het woord. Je website is continue onderhevig aan verandering en dit heeft een direct effect op je ranking van website in de zoekmachines, maar ook de gebruikerservaring van je bezoekers. Het is dan ook een technische en tijdrovende bezigheid om je website altijd up-to-date te houden.
Je website laten optimaliseren is van groot belang voor de continuïteit van prestaties van je website. Zeker op technisch vlak volgen de ontwikkelingen elkaar snel op. Of dit nu je CMS platform is, je plugins, template of andere extensies. Het is bijzonder belangrijk altijd op korte termijn je website op deze vlakken te blijven updaten.
Ook externe factoren zoals je server-instellingen, denk hierbij bijvoorbeeld aan je php-instellingen, dienen periodiek geüpdate te worden. Zo blijft je website presteren zoals jij het verwacht.
Naast het technisch gedeelte is er ook de gebruikerservaring. Door je website te analyseren kun je ontdekken hoe je website door bezoekers wordt gebruikt. Zij geven jou de kennis of je website wel optimaal presteert. Staan de dingen op de juiste plek, voldoet de tekst aan de verwachting van de klant etc. Ook technisch gezien dient de website goed te werken. Een trage website zorgt bijvoorbeeld voor een hoger bouncepercentage. Je checkout-pagina dient betrouwbaar over te komen zodat mensen bereid zijn de bestelling in jouw webshop te doen.
Website optimalisatie is dus essentieel voor je website. Zo kun je de gebruikservaring niet alleen verbeteren maar ook up-to-date houden om prestaties in stand te houden.
Door je website te analyseren en te verbeteren en ook technisch up-to-date te houden kun je ervoor zorgen dat de website gebruiksvriendelijker wordt voor bezoekers. Door data analyses krijg je een beter inzicht in het gebruik van je website en kun je de gebruikservaring aanpassen om deze passender te maken aan je bezoekers, zodat je het rendement van je bezoekers kan verhogen.
Door data analyses uit je website halen en je CMS-platform, plugins, thema en overige extensies te updaten zorg je ervoor dat je website altijd naar behoren draait. Achterstallig onderhoud zorgt er altijd voor dat bepaalde elementen van je website niet meer naar behoren functioneren. Hierdoor neemt de klantervaring af en dit heeft een indirect effect op je sales.
Je website optimaliseren heeft maar 1 doel, en dat is je doelgroep zo goed mogelijk bedienen. Allereerst om je doelgroep zo goed mogelijk te bereiken zodat ze op je website terecht komen, maar ook om je website zo in te richten dat het jouw doelgroep goed aanspreekt. Schrijftaal, vormgeving, kunnen ze gemakkelijk over je website navigeren etc. zijn erg belangrijk en moeten aansluiten bij de wensen van jouw doelgroep. Zo haal je maximale resultaat uit je website.
Heb jij een vraag over onze dienstverlening of wil jij jouw website bij ons in beheer brengen? Neem dan contact op via onderstaande gegevens.